RECEPCIÓ RESIDÈNCIA CLARA RABASSA · ANDORRA LA VELLA
![](https://static.wixstatic.com/media/fc2a64_63b8c4b5709b461495374b32916e664b~mv2.jpg/v1/fill/w_147,h_97,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,blur_2,enc_auto/fc2a64_63b8c4b5709b461495374b32916e664b~mv2.jpg)
La remodelació del hall de la Fundació Clara Rabassa presenta un aspecte funcional, àmpli i còmode per a tots els usuaris que visiten el centre. L’interiorista Laura Torres s’ha encarregat d’aportar el toc innovador i pràctic amb els materials escollits.
ELS GRISOS I NEGRES DE L’ASCENSOR I LES BÚSTIES CONTRASTEN A LA PERFECCIÓ AMB ELS COLORS CLARS DEL PAVIMENT I LA FUSTA.
![](https://static.wixstatic.com/media/fc2a64_a97f302f816f47f9a6c8ec3dad308f17~mv2.jpg/v1/fill/w_147,h_221,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,blur_2,enc_auto/fc2a64_a97f302f816f47f9a6c8ec3dad308f17~mv2.jpg)
El hall de la fundació Clara Rabassa dona accés peatonal a la residència d’avis, i un coworking, i a més, és la porta d'entrada al ministeri de Salut i al d’Afers Socials, Joventut i Igualtat del Govern d’Andorra. L’accés era la finalitat principal, ja que els usuaris no tenien facilitat per accedir a l’edifici. La rampa frontal dona visibilitat al portal de forma ampla i còmoda. En el moment de fer els canvis es va aprofitar la renovació per donar-li un caire més avantguardista i funcional, on es combina la fusta, unes làmpades amb un disseny contemporani i la vegetació assolint un ambient càlid.
«LA FORMA DE LES LLUMINÀRIES TRENCA LA LINEALITAT DE LES LAMES DE FUSTA DE LES ESCALES»
![](https://static.wixstatic.com/media/fc2a64_53803cf71b094dbe9796fd5f7e1d7604~mv2.jpg/v1/fill/w_147,h_86,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,blur_2,enc_auto/fc2a64_53803cf71b094dbe9796fd5f7e1d7604~mv2.jpg)
![](https://static.wixstatic.com/media/fc2a64_239d352243fd4926aae2b595615cc6da~mv2.jpg/v1/fill/w_147,h_98,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,blur_2,enc_auto/fc2a64_239d352243fd4926aae2b595615cc6da~mv2.jpg)
El programa funcional el configuren dues parts. D’una banda l’exterior amb la rampa de gres porcellànic gris de gran format, la jardinera que aporta un toc de color, els rètols indicatius i la gelosia, formada amb llistons de ferro i vidre, que crea un mirall entretallat.
![](https://static.wixstatic.com/media/fc2a64_79db2bf288df4655a3cbc239bd141d7b~mv2.jpg/v1/fill/w_147,h_98,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,blur_2,enc_auto/fc2a64_79db2bf288df4655a3cbc239bd141d7b~mv2.jpg)
D’altra banda l’interior amb un gran hall, dues escales amples, l’ascensor principal i un que dona accés a la residència.
Els materials fan de fil conductor entre exterior i interior -el gres porcellànic, el ferro i la vegetació es troben en ambdós espais- en canvi, la fusta de roure clar només està col·locada a l’interior, marcant la diferència entre els dos espais.
![](https://static.wixstatic.com/media/fc2a64_2f3269e4355240aa869b434d923a5c4d~mv2.jpg/v1/fill/w_147,h_98,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,blur_2,enc_auto/fc2a64_2f3269e4355240aa869b434d923a5c4d~mv2.jpg)
La gamma cromàtica s’ha treballat amb tonalitats pures que plasmen els colors de la natura, la fusta, el ferro i la pedra, i el mur vegetal momificat i la jardinera aporten un toc natural. Els materials evoquen la natura andorrana en la seva màxima essència.
![](https://static.wixstatic.com/media/fc2a64_391e8e1be96a46bf922b645946e9e771~mv2.jpg/v1/fill/w_147,h_98,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,blur_2,enc_auto/fc2a64_391e8e1be96a46bf922b645946e9e771~mv2.jpg)
![](https://static.wixstatic.com/media/fc2a64_72243cb383e54a11abf9f3008f5228c6~mv2.jpg/v1/fill/w_147,h_217,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,blur_2,enc_auto/fc2a64_72243cb383e54a11abf9f3008f5228c6~mv2.jpg)
La il·luminació general, sense clars i ombres, facilita el trànsit dels usuaris del hall i dóna presència a l’espai. La forma circular de les lluminàries proporciona un caire transgresor i dinàmic que trenca la linealitat de les lames de fusta de les escales, i entre elles es filtra la llum creant un efecte atractiu i delicat. S’ha triat la combinació de grisos i marrons creant un binomi impecable en la zona principal.
Les línies rectes i corbes s’entrellacen en el projecte, les escales i els sostres corbs lliguen amb la il·luminació. La resta s’ha dissenyat amb línies rectes asimètriques, dotant de caràcter propi l’espai, tant fora amb el ferro com dintre amb la fusta.
![](https://static.wixstatic.com/media/fc2a64_acb7b8ad978c47a7bc4cf8c0dde5ede1~mv2.jpg/v1/fill/w_147,h_97,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,blur_2,enc_auto/fc2a64_acb7b8ad978c47a7bc4cf8c0dde5ede1~mv2.jpg)
Al ser un edifici que encabeix empreses i espais públics, la senyalització és molt entenedora i clara, i s’incorpora a l’exterior i interior perquè els usuaris localitzin de manera ràpida la ubicació a la que s’han de dirigir. Les lletres corpòries grises emfatitzen l’elegància dels rètols. La porta de vidre incorpora l'imagotip de Clara Rabassa, propietat de l’edifici, donant presència a la Fundació.
«TONALITATS CLARES I FOSQUES QUE CONTRASTEN A LA PERFECCIÓ AMB L’ESPAI.»
En aquest espai circulen moltes persones i el concepte és bàsic, ordenat, ampli i funcional
![](https://static.wixstatic.com/media/fc2a64_025bcbf9cebd43b79235807887cad53d~mv2.jpg/v1/fill/w_147,h_124,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,blur_2,enc_auto/fc2a64_025bcbf9cebd43b79235807887cad53d~mv2.jpg)
INTERIORISME: LAURA TORRES
CONSTRUCTORA: CONSTRUCCIONS BELMIRO